luni, 26 august 2013

In vino veritas - adevarul despre unica betie din viata mea

Subtitlu: Oda lui Vasile - in care "Oda" se scrie LEGAT!!!

Intr-o seara blanda, tropicala, oarecum simpatica pentru ca te imbia la bere si povesti pana cazi sub scaun (de oboseala, se intelege) ne-am gasit subsemnata scriitoare pe blog, impreuna cu distinsul Vasile (emerit coleg de munca) si onorabilul Joe (si mai emerit) la multi, multi kilometri de casele noastre si dupa multa munca zilnica sa facem ore suplimentare de cercetare asupra universului marin perceput prin sticla plina de bere si prin sticla goala de bere.

Cum concluziile erau incerte si diferite de la cercetator la cercetator , in functie de sticla, cercetarea s-a dus in scurt timp pe apa..canalizarii si ne-am metamorfozat cu totii in niste mici Creanga cu amintiri din studentie.

Eu cred ca daca s-ar face un compendium cu amintiri din studentie (mai ales alea de pe vremea Impuscatului) zau ca nu bestseller, ci boostseller, bombseller ar fi. Iar cititorul ar lucra la abdominali continuu de-atata ras.

Dar sa revenim la paharele noastre. Intr-un moment de curaj (pentru ca daca l-ati cunoaste pe Vasile ati intelege ca-ti trebe mult curaj sa-i povestesti despre betiile tale... E ca si cum m-as duce la Federer sa-i povestesc de reverul meu. Vasile este multiplu campion balcanic si european la toate bauturile pe baza de alcool, mai putin otetul, care e acid dar are si el un OH pe-acolo cu potential alcoolic ), deci va spuneam ca intr-un moment de curaj ii zic lu' Vasile:
- Bai Vasile, sa-ti zic cum m-am imbatat eu odata, de fapt daca stau si ma gandesc singura data cand m-am imbatat. Tu, eram studenta - cred ca in anul I- si ma duc la ziua unei colege, statea in T16 (pentru cine nu stie, asta e un fabulos camin in Tudor- Regia Iasului) . Bai si gagica asta umbla numa' cu pletosi, metalisti- fix pe gustu' meu. Si-ajung eu la colega mea, auzi si astia n-aveau acolo decat vodca. Nici covrigei, nici suc, nici nimic alceva. Vodca sau nimic.
- Apoi ce sa fac, daca vreau sa ma mentin in societate tre' sa joc dupa regulile societatii... Si tu Vasile, era Perfect cu gust de lamaie. Am baut cam trei sferturi de cana.. cam intr-o ora. Ciudat rau tu Vasile, ca mintea iti este (sau adica ti se pare) extrem de limpede, dar picioarele - la naiba- nu te asculta nici deloc, iar ochii sunt in vacanta, ca nu mai vedeam mare lucru. M-am rastit de cateva ori la WC si la boschetii de pe marginea drumului, am putit groaznic a distilerie vreo 2 zile. Paradoxal nu m-a durut capul (cred ca e beneficiul blondelor) si de-atunci tu Vasile nu m-am mai imbatat niciodata. Nici macar nu m-am mai ametit.
- Tu Vasile, imi zice mie Vasile. Vedeti, Vasile e o masonerie. Trebuie sa fii admis in gasca. Pe langa faptul ca atunci cand muncesti cu vreo 20 de barbati trebuie sa devii unul, Vasile zice ca au primit o blonda in loja ca sa arate ca nu fac discriminari.
- Auzi tu, Vasile- eu m-am imbatat si eu cu vodca de-asta Perfect. M-am imbatat rau de tot, nici nu mai stiu cat am baut. Si era Perfect cu gust de banane.  Tu Vasile, de-atunci 2 ani de zile n-am mai mancat banane.




Cu-amor de litera si povesti tropicale,
Elizuc

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu