luni, 8 martie 2010

Troia nu a murit sau Rusii si mentolul

Vara a venit in 2009 cu mai multa bucurie decat in alti ani, stia si ea ca in sfarsit MERGEAM IN VACANTA!!!! Dupa ani de munca si prasit in companii si pe propria tarla am reusit, moi et mon mari, sa ne imbarcam cu final destination: Alanya

Ca sa nu ne stresam prea tare si din considerente istorice am ales pentru prima noastra vacanta adevarata Turcia. Prietena lui cea mai buna din facultate, care intre timp a devenit si prietena mea cea mai buna si ne-a tinut si cununia la biserica s-a ocupat de logistica: hotel, viramente etc. Asadar, iate-ne, cei trei muschetari imbarcati, ready to go! Dupa 3 zile chinuitoare in masina ( ne-am facut noi planuri marete, ca vizitam Troia, ca vizitam Efes si ajungem pana la Istanbul- de altfel ne-a reusit, chiar am vizitat) am pus piciorul pe pamant asiatic, in iubita Alanye.

Ce nu prevazusem noi era densitatea, covarsitor in defavoarea noastra, a cocalarilor sovietici. N-am mai vazut atatia rusi la un loc de cand am participat la Podul de flori peste Prut ( si macar atunci erau fratii nostri)... Eu si prietena mea, doua dive secsi, ne plajuiam top-less... tre sa zic ca asta e o crima de neiertat pentru vecinii de la est, puritani modesti cu baragladine in loc de soatze. Acu n-as putea sa precizez exact pentru cine eram criminale- pentru ei, care prin aburii alcoolului de la all inclusiv sperau ca suntem "rumanski nudisti" sau pentru ele, care prin grasimea ce le acopera cristalinul si muntii de mancare consumata la pranz, nu mai puteau vedea clar realitatea...

Eram vedetele hotelului, nu numai pentru ca faceam plaja top-less, ci mai ales pentru ca oriunde apaream evenimente deosebite se petreceau ( in consecinta). Active de felul nostru, noi eram mai degraba in cantonament decat in vacanta. Dimineata aveam program: 3 ture de ponton- sauna- pranz- odihna- ture de ponton- sauna- cina. Turele de ponton au fost inlocuite mai apoi cu program de sala sau aquagym. Si-acum urmeza, vorba batranului Jim- the best part of the trip, this is THE TRIP.

Ca sa facem sauna super-mega placuta, prietena mea zice:
- Auzi, hai sa luam niste menthol, il facem solutie si aruncam pe pietre. E super, eu asa fac tot timpul.
- Bine, zic eu, increzatoare. In tara nu mai facusem demult sauna, dar inainte mai puneam si eu diverse uleiuri- fara probleme.

Intru eu in sauna unde ma astepta iubitul meu si inca 15 rusi obositi, si ea ramane in urma sa cumpere mentholul.
- Unde-i Piticu'? , ma-ntreaba my husband
- A ramas in fata, cumpara ceva ptr sauna.
- Cool, raspunde el linistit.

Si-apare ea dupa 2 minute cu un borcan in care invartea ceva cu degetul. Dupa cateva secunde arunca amestecul din borcan pe pietrele incinse din sauna. Precizez- cei 15 rusi in timpul asta comentau- in ruseste- evidement- de rumanski nudisti si prost rumanski. Noroc ca aveam un mascul cu noi - back-up si protectie maxima. In exact 3 secunde, ditai flacara s-a nascut brusc pe pietre si exact o secunda mai tarziu toti rusii au iesit in acelasi timp pe usa prea mica a saunei. Un rus " salvator" s-a gandit el ca cel mai bine e sa sufle in flacara cu pricina - dar nu a reusit decat sa o inalte si mai mult ( deh...alcoolul de la cina) Dupa vreo 10 secunde flacara s-a stins la fel de brusc cum a izbucnit in timp ce tot personalul de intretinere al hotelulul a intrat in sauna.

Inutil sa spun ca in tot timpul asta noi ne tavaleam pe scanduri de atata ras, iar tempetura in sauna a scazut foarte tare, in ciuda focului, din cauza usii deschise, si cum focul s-a petrecut in prima noastra zi de sedere complimentele ne-au insotit pretutindeni de-a lungul vacantei. Ma-ntreb daca inca se mai vede amprenta neagra pe tavan si pe peretele lateral al incaperii...

Dupa ce a doua zi the Pitic' a varsat again menthol in sauna -de data asta pur si simplu pe jos si nu pe pietre, chiar foarte concentrat, deja am devenit legende. Pacat ca asta nu ne-a asigurat loc preferential pe chaise-long-urile de pe ponton.

De ce Troia nu a murit? Simplu: Paris a gresit atunci cand au oferit marul discordiei Afroditei, crezand ca dragostea, fara intelepciunea Athenei si fara protectia divinei Hera poate aduce fericire. Rusii, la cativa kilometri si multe secole distanta, de dupa sticle, au gresit crezand ca modestia sta intr-un sutien sau intr-o banala aparenta de normalitate. Too bad- au pierdut partea fun a vacantei.

Nisip troian si amor de litere, fara Homer,
Elizuc

Un comentariu: