marți, 30 martie 2010

Mais où sont les neiges d'antan!

Demult, tare demult - adica prin anul intai de facultate :),am avut o mare revelatie citind Adam si Eva a lui Rebreanu. Dincolo de the main story cu ea si el parte din TOT, doua jumatati ale aceluiasi atom cosmic, revelatia pentru mine s-a produs de-a lungul drumului prin cele 7 vieti, 7 tari, citind dorinta neimplinita, dorul de "eu" si-apoi recunoasterea, regasirea...

Cine zice ca nu a simtit niciodata un impuls, aparent inexplicabil, spre a studia ceva anume, de a calatori in locuri, aparent, neinteresante, in mod sigur minte... sau e prea corupt de prezent.

Fila cu fila orele de fizica din scoala - extrem de boring in ciuda prof-ului care era un sex-simbol al liceului- incepeau sa capete sens. Mai ales la partea cu atractia universala ...ce bucurie!

Foarte pregnant este, chiar si azi- in ciuda timpului scurs, modul in care m-a urmarit Limba Franceza. Copil, la scoala, am detestat-o profund dar printr-un ciudat joc al sortii paream sa invat cu foarte mare usurinta. Eram cea mai buna din clasa. Apoi, intrand la liceu mi-am zis ca in sfarstit am scapat de chinuitoarele ore, intrucat alegerea mea fusese Informatica, unde nu prea aveau importanta limbile straine. Multumita studiului de pana atunci, again eram cea mai buna din scoala... fapt care mi-a adus loc fruntas in detasamentul de infratiti cu un liceu din Franta si o excursie pe meleagurile Ducelui de Anjou in vremuri Mitterand-iene.

Ferm convinsa ca voi deveni un Ilustru Avocat si dedicata in exclusivitate (sa nu exageram totusi) studiului pentru Drept am rasuflat usurata odata cu ultima proba orala de la Bac ( evidemment le Francais) crezand ca finaly am scapat de Beaudelaire si fratele lui mai bun Voltaire. Mais le destin avea alte planuri cu mine, caci se pare bara ( dar cea orizontala, nu verticala cum ar crede unii) m-a refuzat.. asa ca printr-un nou joc am ajuns studenta eminenta la Isorie-Franceza ( o, DA! 4 anisori de studii aprofundate pentru a fi capabila sa invat si pe altii in limba Distinsului Louis 14 ca in viata omul e dator cu 2 bai: una la botez si alta la inmormantare)

Pentru ca ironia sa fie deplina, licenta am dat-o tot in Franceza si supusa destinului am devenit o foarte admirata jeunne professeur de Francais cu mare succes la elevii mei, dar mai putin succes la statul de plata. Am parasit locul caldut de la catedra pentru sectorul privat, dar Franceza inca ma urmareste si si-a gasit si tovarasi:)

- Este ora 9! Omul negru n-a venit, dar a venit femeia Blonda:) Cine nu-i gata il iau cu lopata! Hai trezirea, la munca!
- Inca 5 minute, pls, pls !
- Nu am 5 minute, dar as putea sa fac rost. 5 minute- sa nu mai ceri altele...
- Daca te dai jos din pat acum ai castigat o excursie gratuita cu Femeia Blonda! Hai te iubesc.

De sub plapuma fierbinte de somn rasare in sfarsit zambetul si Buna dimineata! Vrei cafea? (dar despre asta in episodul urmator)



Amor de litere si soare de primavara,
Elizuc

Un comentariu:

  1. Adam şi Eva.. eram pe la Oradea, într-un parc liniştit când am citit-o... Şi simţeam exact ce spui tu la începutul postului.Deci, sunt sinceră.Iar despre Franceză.. important e că l-ai găsit pe Adam. Restul elementelor or fi ele prin grădină deja.

    RăspundețiȘtergere